- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Ľuboš Čirka
- Učiteľ: Rastislav Fáber
- Učiteľ: Kristína Fedorová
- Učiteľ: Miroslav Fikar
- Učiteľ: Lenka Galčíková
- Učiteľ: Juraj Holaza
- Učiteľ: Michaela Horváthová
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Erika Pavlovičová
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Marek Wadinger
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Marek Wadinger
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Monika Bakošová
- Učiteľ: Ľuboš Čirka
- Učiteľ: Miroslav Fikar
- Učiteľ: Lenka Galčíková
- Učiteľ: Michaela Horváthová
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Anna Vasičkaninová
- Učiteľ: Marek Wadinger
- Učiteľ: Ľuboš Čirka
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Monika Bakošová
- Učiteľ: Kristína Fedorová
- Učiteľ: Matúš Furka
- Učiteľ: Lenka Galčíková
- Učiteľ: Martin Kalúz
- Učiteľ: Karol Kiš
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Roman Kohút
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Zdenko Takáč
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Anna Vasičkaninová
- Učiteľ: Alexander Maťašovský
- Učiteľ: Martin Nehéz
- Učiteľ: Diana Dzurková
- Učiteľ: Kristína Fedorová
- Učiteľ: Matúš Furka
- Učiteľ: Juraj Holaza
- Učiteľ: Michaela Horváthová
- Učiteľ: Martin Kalúz
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Roman Kohút
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Monika Bakošová
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Anna Vasičkaninová
- Učiteľ: Diana Dzurková
- Učiteľ: Matúš Furka
- Učiteľ: Martin Kalúz
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Monika Bakošová
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Anna Vasičkaninová
Naučíme sa pracovať s Priemyselnýmy Logickými Automatmi(PLC) od návrhu riešenia pre vybraný experiment, jeho zapojenia, programovania až po tvorbu HMI (vizualizačných obrazoviek). Popri tom si osvojíme tvorbu P and ID schém a vývojových diagramov.
Prebieha to vo forme návhrhu riešenia vlastného projektu(reálneho experimentu napríklad žiarovka, zásobníky alebo vymysleného implementovaného vo forme modelu priamo do PLC).
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Richard Valo
Projekt riadenia procesov
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Úvod do problematiky tvorby vedeckých dokumentov
- Výhody a nevýhody WYSIWYG systémov
- MS Word, Libre Office, Google Docs a ich použitie
- LaTeX - úvod
- Matematické konštrukcie
- Správa rozsiahlych dokumentov
- Práca s bibliografickými údajmi
- Obrázky, tabuľky
- Grafy a diagramy
- Formáty exportu
- Ostatné dokumentačné systémy - XML formáty
- DocBook - základy
- DocBook - transformácie
- Učiteľ: Juraj Holaza
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Kristína Fedorová
- Učiteľ: Roman Kohút
- Učiteľ: Michal Kvasnica
- Učiteľ: Marek Wadinger
- Učiteľ bez práv úprav: Zdenko Takáč
- Učiteľ: Karol Kiš
- Učiteľ: Martin Klaučo
Študent pozná základné typy neurčitostí. Vie analyzovať robustnú
stabilitu systémov so štruktúrovanými neurčitosťami. Študent vie využiť
lineárne maticové neurčitosti pri analýze robustnej stability. Študent
pozná neštruktúrované neurčitosti a vie analyzovať robustnú stabilitu
systémov s neštruktúrovanými neurčitosťami. Študent dokáže navrhovať
regulátory pre systémy s intervalovými parametrickými neurčitosťami. Vie
riešiť lineárne maticové neurčitosti a vie pomocou nich navrhnúť
robustné regulátory pre systémy s parametrickými polytopickými
neurčitosťami. Študent dokáže navrhnúť robustné regulátory aj pre
systémy s neštruktúrovanými neurčitosťami. Študent vie používať na
robustnú analýzu a robustnú syntézu softvér Matlab a jeho Robust Control
Toolbox. Vie tiež používať voľne dostupný softvér YALMIP v kombinácii
so SeDuMi solverom. Študent vie aplikovať teóriu na riadenie procesov
ako napr. zásobníkov, výmenníkov tepla, chemických reaktorov alebo
rektifikačných kolón.
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Erika Pavlovičová
TAR3 consists of three topics:
- Adaptive control - industrial adaptive control of PID controllers, self-tuning controllers, moredel reference adaptive control
- Multivariable control - input/output pairing, relative gain array, decoupling, model predictive control
- Process control - schemes, heat exchangers, distillation columns, waste-water treatment plants, combustion, reactors, etc.
- Učiteľ: Miroslav Fikar
- Učiteľ: Michaela Horváthová
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Erika Pavlovičová
- Učiteľ bez práv úprav: Lenka Galčíková
- Učiteľ bez práv úprav: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Marián Gall
- Učiteľ: Karol Kiš
Engineering study, 1st year, summer semester
Outline:
1. Z – transform, discrete-time dynamic systems, properties of discrete-time dynamic systems, discrete-time control design
2. Introduction to optimisation and optimal control, calculus of variations, Pontryagin's principle of minimum, dynamic programming, optimal state observers, model predictive control
- Učiteľ: Miroslav Fikar
- Učiteľ: Juraj Holaza
Mathematical description of linear continuous-time systems (state space, transfer functions), stability, frequency analysis, state feedback, observers, algebraic theory of control
- Učiteľ: Miroslav Fikar
- Učiteľ: Lenka Galčíková
- Učiteľ: Martin Klaučo
- Učiteľ: Juraj Oravec
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Peter Bakaráč
- Učiteľ: Diana Dzurková
- Učiteľ: Matúš Furka
- Učiteľ: Martin Kalúz
- Učiteľ: Richard Valo
- Učiteľ: Rastislav Fáber
- Učiteľ: Radoslav Paulen
- Učiteľ: Rastislav Fáber
- Učiteľ: Radoslav Paulen
Identifikácia spojitých a diskrétnych dynamických procesov na základe spracovania prechodových, frekvenčných charakteristík a pomocou metódy najmenších štvorcov.
- Učiteľ: Kristína Fedorová
- Učiteľ: Martin Mojto
- Učiteľ: Radoslav Paulen